نرم افزار حسابداری
اگر با حسابداری مقدماتی و پایه و اصول آن آشنایی دارید،حالا زمان آن رسیده تجربه کار با نرم افزارهای حسابداری و مالی ،کد گذاری و چیدمان آنها را به صورت عملی پیدا کنید.دوره آموزش نرم افزار پارسیان برای علاقه مندان و فعالان حوزه مالی و حسابرسی مهم و قابل توجه است.
هدف دوره آموزش حسابداری مقدماتی
در ابتدای شروع نرم افزار حسابداری و مالی،کدگذاری حساب ها و چیدمان آنها به صورت اصولی در برنامه اولین قدم میباشد. به عبارتی کدینگ حساب ها عنصر اولیه و پایه در استفاده اصولی از نرم افزار حسابداری است.پس از کدینگ،تعریف حساب ها در لایه های مختلف و رعایت ترتیب آنها در لایه های نرم افزاری عنصر بعدی میباشد،البته لایه های نرم افزاری در برنامه های مختلف حسابداری متفاوت است.
شاید بتوان گفت وارد کردن مانده افتتاحیه در حساب ها در برنامه و ثبت سند افتتاحیه و وارد کردن مانده ابتدای دوره حساب ها در شروع دوره مالی جدید قدم بعدی میباشد. پس از آن عملیات طی دوره را میتوان به چندین گروه تقسیم کرد،ازجمله وارد کردن اسناد و مدارک مالی از قبیل فاکتورها،رسیدهای نقدی و چکی و بانکی،حواله ها،مدارک اسناد مربوط به خرید و فروش ها،مشتریان،انبار،بانک ها،خزانه،اسناد کارگزینی،فرم ها و .. که این موارد در برنامه های نرم افزاری در منو های مختلف تعبیه شده.
به علت اتومات بودن نرم افزار حسابداری،استفاده از گزینه های مختلف منو برای انجام عملیات حسابداری منجر به ثبت سند حسابداری توسط خود برنامه میشود و نیاز به ثبت سند به طور مجزا به جز در موارد خاص نیست.
از دیگر موارد قابل ذکر در استفاده از نرم افزار بررسی و تحلیل سندهای حسابداری بر اساس نمودار یا گزارشگیری از موارد خاص و مورد نظر که خود برنامه این امکان را فراهم می آورد. این مورد در تصمیم گیری های مدیران مالی تاثیر به سزایی دارد،این گزارش ها جزئیات زیدی را پوشش میدهد از جمله گزارشات مربوط به بازاریان همراه با موارد مهم در بررسی کار و صاحب آنها،گزارشات راننده ها،پرسنل،خریداران،فروشندگان کالاها که به صورت تحلیلی و امکان فیلترگذاری بر روی موارد موردنظر شخص تهیه کننده گزارش که با بستن هرگونه فیلتر میتوان یک گزارش خاص و مجزا تهیه کرد.
مرد قابل ذکر دیگر تهیه صورت های مالی اعم از صورت سود زیان و یا ترازنامه و سایر گزارشات مالی از جمله گزارش از تک تک حساب های بانکی و غیره که از جانب مدیران و هیئت مدیره اهمیت بسزایی دارد البته گزارشات مربوط به خریداران و فروشندگان و حساب های آنها و یا کالاهای انبار و غیره که در درجه اهمیت پایینتری قرار دارد مد نظر مدیران نیز میباشد.
در پایان میتوان به بستن حساب ها در پایان دوره مالی،بررسی ترازنهایی و انبار گردانی،تهیه لیست های بیمه دارایی مربوط به پرسنل و تهیه و تطبیق صاحب مشتریان و غیره از عوامل کارهای پایان دوره مالی به حساب می آید که در برنامه نرم افزار این عملیات تعبیه شده است.
از امکانات جانبی نرم افزار حسابداری میتوان به تعریف کاربران مختلف با سطح دسترسی مد نظرمدیر مالی و تهیه کپی پشتیبان مجزا از برنامه اشاره کرد.
سرفصل های دوره ی آموزش حسابداری مقدماتی
نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار حسابداری پارسیان
عملیات برای ایجاد حساب‌های کل، معین، تفصیلی
نحوه اصلاح حسابها و تغییر در آنها
اضافه نمودن و حذف حساب ها
ایجاد حساب‌های دریافتی و حساب‌های پرداختنی و ایجاد حساب بانک
ایجاد و صدور سند حسابداری
نحوه ی گزارشهای حسابداری
عملیات حسابداری وجوه نقد
ثبت اسناد تجاری
اصلاح حسابها و اشتباهات حسابداری و بستن حسابها
اصلاح و بستن حسابها ، اشتباهات حسابداری
آموزش منوی دریافت و پرداخت
دریافت و پرداخت چک
منوی اصلاح و عملیات چک ها
گزارش لیست ‌چک‌های دریافتی و پرداختی
تعریف دسته چک و چک های تضمینی
انبارداری و تعریف انبارها
تعریف واحد( سنجش ) واحد اصلی کالا
مالیات و عوارض برای کالا
تخفیف فروش و تخفیف خرید
گزارشات انبار ،کارت انبار ،موجودی کالا و انبارگردانی
دوره نرم افزار حسابداری مناسب چه افرادیست؟
آموزش دوره نرم افزار حسابداری برای تمامی متقاضیان ،فعالان و علاقه مندان امور حسابداری و مالی مربوط به انبارداری،کارگزینی،امور مشتریان و امور بانکی و تنخواه،خزانه داری فروشگاه ها و شرکت ها مفید و میتوان گفت الزامی است. البته گذراندن و آشنایی با دوره آموزش حسابداری مقدماتی برای شرکت در این دوره الزامیست.
گواهینامه
کارآموز پس از پایان دوره نرم افزار حسابداری و شرکت در آزمونهای فنی و حرفه ای، مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت می­کند. این گواهینامه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای صادر شده و دارای اعتبار قانونی میباشد. در واقع دریافت این مدرک نشان دهنده مهارت فرد در رشته مربوطه است. این گواهینامه در سایت رسمی آموزش فنی و حرفه ای کشور قابل استعلام و اعتبارسنجی می­باشد و همچنین افرد می­تواند با ترجمه مدارک فنی و حرفه ای از مزایای آن بهره مند شوند. مدارک فنی و حرفه ای به دلیل دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار(ILO) در 186 کشور جهان دارای اعتبار میباشند.