اگر مربی،استاد و یا معلم رشته به خصوصی هستید ،در ابتدای کار شايد با مشكلات بسياري روبرو شويد يا بعد از گذشت چند سال از آموزش و تدريس در كلاس با مشكلاتي مانند عدم برقراری ارتباط درست با فراگيران ، يا نارضایتی فراگيران از نحوه تدريس شما،يا بازدهی پایین تدریس و….مواجه باشید،شما باید بتوانید اطلاعات مورد نياز فراگيران را به بهترين شكل و كامل به آنها منتقل کنید. بايد تيپ هاي مختلف كلاس خود را بشناسید و برای ایجاد یک محیط آموزشی مفید راهکارهای درست و منطقي ارائه دهید .باید برنامه ریزی و طراحی درس دقیق و استانداردی داشته باشید تا تمام اهداف آموزشی را به ثمر برساند.

معرفی دوره پداگوژی فنی حرفه ای
پداگوژی به معنای روش آموزگاری و فن تعلیم و استفاده درست از راهکارهای آموزشی در فرایند یاددهی و یادگیری نیز تعریف می شود. در دوره پداگوژی فنی حرفه ای اصفهان اصول و فنون و روش‌های جدید تدریس، انواع سبک‌های یادگیری، مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی را آموزش میبینید،همچنین آموزش میبینید چطور با دانش پذیران خود ارتباط درست و موثر را داشته باشید، چگونگی طراحی طرح درس ، سرفصل‌ها و برنامه ریزی استاندارد یک دوره آموزشی همیشه برای مدرسان و اساتید رشته های مختلف چالش بزرگی بوده که در این دوره به صورت کامل با اصول تهیه و طراحی آن به صورت تئوری و عملی آشنا خواهید شد.این مهارت ها برای رفع نیاز دانش پذیران شما و مدیریت بهتر دوره آموزشی تاثیر چشم گیری خواهد داشت میتوان گفت دوره پداگوژی فنی حرفه ای برای اثربخشی بیشتر فعالیت و تدریس اساتید،مربیان و مدرسان در تمامی زمینه های آموزشی الزامیست.
  • آموزش و معرفی اصول و فنون و روش‌های نوین تدریس
  • آموزش انواع سبک‌های یادگیری
  • آشنایی با مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی
  • نحوه‌ی برقراری ارتباط
  • چگونگی طراحی طرح درس و سرفصل‌های آموزشی یک دوره آموزشی
  • برنامه ریزی آموزشی یک استاندارد به مربیان‌، مدرسان و اساتید می‌پرداز

دانلود استاندارد آموزشی

دوره پداگوژی فنی حرفه ای به آموزش و معرفی اصول و فنون و روش‌های نوین تدریس، انواع سبک‌های یادگیری، مفاهیم مهم برای آموزش و پرورش و میزان اندازه گیری پیشرفت تحصیلی، نحوه‌ی برقراری ارتباط، چگونگی طراحی طرح درس و سرفصل‌های آموزشی یک دوره آموزشی، برنامه ریزی آموزشی یک استاندارد به مربیان‌، مدرسان و اساتید می‌پردازد و لازم است هر مدرس یا استادی مهارت پداگوژی را برای اثربخشی بیشتر فعالیت و شغلش بگذراند و متقاضیان دریافت و یا تمدید کارت مربیگری از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در همه حرفه‌ها و رشته‌ها این دوره را می‌گذرانند و گواهینامه مهارت مربوطه را که از اعتبار بالایی برخوردار است از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌نمایند.

شما بعنوان يك مربي، استاد و معلم در حركت نوين و رو به رشد آموزش علوم و مهارتهاي فني كه لازمه زندگي امروزي است نقش ارزنده اي داريد. اين مهارتها به منظور رفع نيازها و نارساييها در مراكز آموزشی و صنعتي، آموزش داده مي شوند كه مهمترين مشخصه آن همسو بودن با نيازها و كمبودهاي جامعه و صنعت است.به عبارتي مي توان گفت كه بهترين شكل انتقال اين مهارتها آموزش هاي كاربردي است.در هر حال اين وظيفه شماست که به عنوان يك مربي يا استاد يا معلم بذرهاي دانش و معلومات كاري و مهارتهاي اساسي را در دل خاك استعدادهاي فراگيرانتان كه صرفاً به راهنمايي هاي شما اعتماد دارند بكاريد.

 

علاقمندان شغل مربیگری و تدریس پس از گذراندن دوره آموزشی پداگوژی و قبولی در آزمون پداگوژی می توانند اقدام به اخذ کارت مربیگری آموزشگاه مرتبط با تحصیلات و تخصص خود کنند و به عنوان مدرس آموزشگاه های فنی و حرفه ای فعالیت نمایند.همچنین دریافت این مدرک برای متقاضیان تاسیس آموزشگاه الزامی میباشد.

متقاضیان دریافت و یا تمدید کارت مربیگری از سازمان آموزش فنی و حرفه ای در همه حرفه‌ها و رشته‌ها این دوره را می‌گذرانند و گواهینامه بین المللی فنی حرفه ای که از اعتبار بالایی برخوردار است از سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت می‌نمایند. این مدرک در داخل و خارج از کشور از اعتبار بالایی برخوردار است. پس از قبولی در آزمون پداگوژی فنی حرفه ای که در دو مرحله برگزار خواهد شد قادر خواهید بود از مزایای این مدرک استفاده کنید.

علاقه مندان به تدریس،مدرسان و مربیان مراکز آموزشی،اساتید دانشگاه ها،معلمان و مدرسان در تمامی مقاطع،تمامی افرادی که مایل به آوزش حرفه و یا تخصصی هستند.

  • امکان آموزش در موسسات فنی و حرفه ای داخل و خارج از کشور
  •  امتیاز برای متقاضی پروانه تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای
  • جهت دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط الزامی می‌باشد.
  • امکان استفاده از بیمه تامین اجتماعی حرفه ای برای مربی
  • بهره‌گیری از امکان جذب سریع‌تر در شرکت‌ها و موسسات مختلف آموزشی و فرهنگی

اگر قادر به شرکت در کلاس ها نیستید... اگر قصد دریافت مدرک فنی حرفه ای این دوره را دارید ولی قادر به حضور در کلاس ها نیستید،میتوانید با ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت پرتال به آزمون معرفی شوید و پس از قبولی در دومرحله آزمون مدرک خود را دریافت کنید.جهت اطلاعات بیشتر با دپارتمان آموزش تماس بگیرید.(03136703735)

گواهینامه
کارآموز پس ازپایان دوره پداگوژی فنی حرفه ای در آزمون پداگوژی فنی حرفه ای شرکت و در صورت قبولی وارد مرحله دوم عملی آزمون میشود که میبایست یک فیلم از نحوه تدریس خود تهیه کند،کارشناسان و داوران فایل ها را بررسی و در صورت پذیرفته شدن،مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت می­نماید که این گواهینامه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای صادر گردیده و دارای اعتبار قانونی بوده که نشان دهنده مهارت فرد در رشته مربوطه می­یاشد .همچنین این گواهینامه در سایت رسمی آموزش فنی و حرفه ای قابل استعلام و اعتبارسنجی می­باشد و فرد می­تواند با ترجمه مدرک و ارائه آن به دلیل دارا بودن کد بین المللی در سازمان جهانی کار(ILO) در 186 کشور از مزایای مربوطه بهره مند گردد.