هرآنچه درباره اعتبار مدارک فنی حرفه ای باید بدانید

اگر قصد یادگیری مهارتی را به همراه مدرک معتبر دارید این مقاله را از دست ندهید

آنچه درباره مدارک فنی حرفه ای خواهید آموخت..

اعتبار مدارک فنی حرفه ای

امروزه رشته های فنی حرفه ای مخاطبان بسیاری پیدا کرده چراکه روز به روز به گستره ی این رشته ها افزوده میشود.درواقع شما در هر رشته ای که علاقه مند باشید میتوانید مدرک فنی حرفه ای آن را دریافت کنید.اما چه چیز باعث شده مدارک فنی حرفه ای تا این حد پر تقاضا شوند؟

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت مدرک فنی حرفه ای ارزش بالای این مدرک است که نه فقط در ایران بلکه در اکثر کشور های دنیا (186 کشور) معتبر است و میتوان از آن جهت مهاجرت ،صدور ویزا و دریافت ویزای کاری استفاده کرد.

دوره ای که میبینید و مدرک که دریافت میکنید معادل مدرک دانشگاهی وزارت علوم خواهد بود و برای افرادی که علاقه مند به تدریس در آموزشگاه ها و مراکز آزاد فنی حرفه ای هستند مدرک معتبری به شمار خواهد آمد.

همچنین افرادی که برای دریافت پروانه کسب اقدام کرده با ارائه ی مدرک فنی حرفه ای در رشته مرتبط میتوانند پروانه کسب خود را دریافت کنند.

آیا مدارک فنی حرفه ای قابل ترجمه هستند؟

همانطور که بالاتر ذکر شد مدارک فنی حرفه ای در بیش از 186 کشور که عضو سازمان جهانی کار ( ILO)  هستند معتبر است و  فرد می‌تواند با مراجعه به دارالترجمه‌هایی که زیر نظر قوه‌ی قضاییه فعالیت می‌کنند برای ترجمه گواهینامه‌ی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام کند و با ارائه ی این مدرک شروع به کار کند.

به نقل از مدیر کل دفتر سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای  از سال ۹۹ تا ۳ ماهه اول ۱۴۰۰ حدود ۲۰۰۰۰ فقره گواهینامه ترجمه گردیده است.

گزارش کامل مقاله را میتوانید اینجا مطالعه کنید.

 

نحوه ی شرکت در دوره های آموزشی فنی حرفه ای به چه صورت است؟

کاراموز با مراجعه به مرکز آموزش فنی حرفه ای و یا مراکز آموزشی که تحت نظر و تایید فنی حرفه ای هستند،دوره مورد نظر خود را در ساعت آموزشی تعیین شده میگذراند،پس از اتمام دوره کارآموز موظف به گذراندن آزمون های قبولی است که در اکثر رشته ها این آزمون ها طی دوره مرحله تئوری و عملی انجام میگیرد.پس از قبولی در دومرحله آزمون کاراموزان میتوانند مدرک خود را از سایت رسمی فنی حرفه ای دریافت کنند.

نمرات آزمون و مدرک فنی حرفه ای خود را چگونه دریافت کنیم؟

همانطور که در بالاتر ذکر شد پس از قبولی در دو مرحله آزمون مدرک کارآموز در پورتال فنی حرفه ای قرار میگیرد اما مشکلی که بسیاری از مراجعه کنندگان و کاراموزان دارند دسترسی به پورتال شخصیشان در وبسایت فنی حرفه ایست.

وبسایت فنی حرفه ای به دلیل گستردگی که دارند ممکن است کاربران را تا حدودی گیج کند.

در ویدئو آموزشی زیر نحوه ی مشادهده نمرات و دریافت مدرک خود از وبسایت فنی حرفه ای را خواهید آموخت.

مدرک

مشاهده نمرات و دریافت مدرک از سایت فنی حرفه ای

و اما خبر خوش...

برای افرادی که به هر دلیل از مراکز آموزشی به غیر از شهر خود استفاده میکنند. اگر مرکز آموزشی انتخابی شما مورد تایید و زیر نظر فنی حرفه ای باشد،شما از هرکجای کشور که باشید میتوانید آموزش ببینید و در شهر خودتان معرفی به آزمون شوید و مدرک  فنی حرفه ای را از سایت رسمی آن دریافت کنید.

پس همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا اطلاعات خود را در کادر پایین صفحه برای ما بنویسید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

پیمایش به بالا
لطفا اطلاعات را با دقت تکمیل فرمایید

درخواست شما برای کارشناسان ما ارسال و با شما تماس خواهند گرفت

با ما در ارتباط باشید